Čeští spotřebitelé věří, že se situace zlepšuje
Důvěra domácích spotřebitelů se za únor zvedla na 94b., mezi podnikateli nadále klesá, když zamířila na 89,9b. Německá ekonomika padá, takže se není čemu divit.
Důvěra spotřebitelů příjemně roste. Za únor vyskočila na 94b. a s výjimkou prosince tak byla nejvyšší od května loňského roku. Spotřebitelská inflace klesá, což je dobrou zprávou a v dalších měsících to bude mít pozitivní dopad na apetit českých domácností utrácet. To samo o sobě bude znamenat i podstatný příspěvek do růstu HDP.
Vyšší optimismus domácností se odráží i v tom, že se snížil počet lidí, kteří si myslí, že je jejich situace horší než před rokem, a především se snížil i počet těch, kteří počítají se zhoršením finanční situace v letošním roce.
U podnikatelů šla nahoru důvěra pouze ve stavebnictví, takže v průmyslu, v obchodě i ve službách šla dál dolů.
Německá ekonomika podle finálních čísel za 4Q 20233 meziročně klesla o 0,2 % a mezičtvrtletně šla dolů o 0,3 %. Mezičtvrtletně je to dokonce třetí kvartál za sebou, kdy Německo nerostlo, ale při nejlepším jen stagnovalo. Technicky se tedy nejedná o recesi, ale to nic nemění na tom, že situace třetí největší ekonomiky světa není růžová a tím pádem se to nemůže nedotknout nás.