Domácí spotřebitelská důvěra velmi slušně vzrostla
Spotřebitelská důvěra vzrostla na 92,9b. a je tak nejvyšší od října 2021. I podnikatelé přidali a jejich důvěra vzrostla na 98b., což je nejvýše od loňského července. Situace se obrací k lepšímu.
Přestože v ČR klesá nezaměstnanost a ceny zboží na pultech obchodů se zvedají stále pomaleji, situace zůstává nelehká pro řadu lidí, ale celková situace se podstatně lepší. Hlavním zdrojem pozitivního sentimentu je nízká nezaměstnanost, která šla v březnu ještě dolů na 3,7 %, takže ubylo Čechů, kteří se obávají o svou budoucí finanční situaci. Ani v dalších měsících by se zaměstnavatelé neměli chystat hromadně propouštět. Naopak k dalšímu snížení počtu lidí bez práce přispějí sezónní práce.
Naopak nejpalčivější problém je růst cen. Tempo po zdražování sice polevuje, ale stále je velmi silné, a tak se domácí spotřebitelé do obchodů příliš nehrnou, čímž trpí především tržby maloobchodníků. Je to však logický důsledek nejistoty, která ve společnosti panuje. Index mizérie za březen klesl z 20,6b. na 18,7b.