Důvěra německých spotřebitelů se zlepšuje jen pozvolna
Německá spotřebitelská důvěra zveřejňovaná mnichovskou agenturou GfK se pro měsíc březen mírně zvýšila na trhem očekávaný výsledek -29,0. Pro únor byla před měsícem reportována hodnota -29,6, což představovalo nejnižší důvěru německých spotřebitelů za předchozích 11 měsíců.
Očekávání budoucích příjmů bylo u dotazovaných nejvyšší za poslední více než dva roky, ale do očekávaných zvyšujících se nákupů se to zatím příliš nepropisuje. Souvisí s tím i nejvyšší hodnota "tendence k úsporám" naměřená od června 2008.
Očekávání pro letošní rok nejsou obecně pro německou ekonomiku příliš vysoká.
Pro rok 2024 se po aktualizaci z minulého týdne aktuálně počítá s růstem o pouhé 0,2 %. Oproti předchozímu očekávání 1,3 % se jedná o významný pokles očekávané výkonnosti našeho největšího obchodního partnera. V případě tak nízkého růstu německého hospodářství dost dobře není možné očekávat výraznější růst toho našeho.