zpět

Indikátory důvěry v eurozóně vzrostly

27.3.2024

Spotřebitelská důvěra v eurozóně v březnu 2024 vzrostla oproti předchozímu měsíci o 0,6 bodu na -14,9 bodu, což je nejvyšší hodnota od února 2022 a v souladu s předběžnými odhady trhu. V celé Evropské unii se spotřebitelský sentiment zvýšil o 0,6 bodu na -15,2 bodu díky postupně se zlepšující náladě spotřebitelů ohledně očekávané finanční situace domácností. Roli také hrají o něco méně pesimistická očekávání ohledně celkové ekonomické situace v jejich zemi.

Indikátor důvěry v průmyslu v eurozóně vzrostl v březnu 2024 na šestiměsíční maximum -8,8 oproti vzestupně revidované hodnotě -9,4 v únoru a tržním prognózám -9. Zatímco výrobní očekávání manažerů poklesla, o něco méně manažerů hodnotilo zásoby hotových výrobků jako "příliš velké", což svědčí o vyšší poptávce, a jejich hodnocení současné úrovně celkových zakázek se stalo méně pesimistickým.

Do dalších měsíců očekáváme další růst jak spotřebitelské důvěry, tak důvěry v průmyslu, především z důvodu výrazně polevujících inflačních tlaků.