zpět

Maloobchodní tržby v Číně za očekáváním

17.5.2024

Maloobchodní tržby v Číně vzrostly v dubnu meziročně o 2,3 %, což zaostalo za tržními prognózami 3,8 %.

Jedná se o patnáctý měsíc růstu maloobchodu v řadě, ale zároveň o nejnižší meziroční přírůstek, což poukazuje na problémy, kterým čelí ústřední vláda Číny při oživování slabé spotřeby. Růst tržeb se snížil u obilí a potravinářského oleje (8,5 % oproti 11,0 % v březnu), domácích spotřebičů (4,5 % oproti 5,8 %) a ropných produktů (1,6 % oproti 3,5 %). Dále se snížily tržby v segmentu oděvů (-2,0 % vs 3,8 %), zlata, stříbra a šperků (-0,1 % vs 3,2 %), kancelářských potřeb (-4,4 % vs -6,6 %), automobilů (-5,6 % vs -3,7 %) a stavebních materiálů (-4,5 % vs 2,8 %). Naopak zrychlily tržby vydané za osobní péči (4,4 % vs 3,5 %), nábytek (1,2 % vs 0,2 %) a komunikační zařízení (13,3 % vs 7,2 %).

V meziměsíčním srovnání se maloobchod téměř nezměnil, když po předchozím růstu o 0,26 % vzrostl tentokrát kosmeticky o 0,03 %. Za první čtyři měsíce roku 2024 vzrostl maloobchodní obrat o 4,1 %.