Německá spotřebitelská důvěra na mírném vzestupu
Spotřebitelská důvěra v Německu zjišťovaná institutem GfK za leden mírně vzrostla na -37,8 z prosincové hodnoty 40,1.
Jde o třetí měsíc v řadě, kdy dochází k mírnému zvýšení důvěry spotřebitelů. Ta se výrazně propadala již od dubna po ruské invazi na Ukrajinu a kulminovala v říjnu rekordně nízkou hodnotou - 42,8.
Zlepšení nastalo ve všech sledovaných oblastech tzn. v odhadech budoucích příjmů, obecných ekonomických podmínek a také v ochotě k nákupům ze strany spotřebitelů. Nicméně i ze samotného institutu GfK zaznívá, že přehnaný optimismus ještě není na místě a že mírné zotavení nálady spotřebitelů nemá zatím pevné základy.
Vzhledem k závislosti české ekonomiky na té německé jsou zlepšující se čísla od našich západních sousedů dobrou zprávou pro Českou republiku.