zpět

Osobnost týdne: Emil Beneš, Proboston Creative s.r.o.

Emil Beneš je výkonný ředitel strategicko-kreativní agentury „Proboston Creative s.r.o.“, která se zaměřuje na marketingové a reklamní služby. Společnost figuruje na trhu více než 13 let a za tu dobu se vypracovala v reklamní agenturu, která pracuje pro velké firmy z tuzemska i ze zahraničí.

Emil Beneš nám odpověděl na naše otázky a popsal, jak ovlivňuje reklamní agenturu inflace a nedostatek zaměstnanců, případně, jak si firma udržuje stálé zaměstnance.

Jsme strategicko-kreativní agentura, která pracuje pro klienty na CZ / SK / DE / CAD trzích. Pracujeme v reklamě a marketingu. Od roku 2018 jsme součástí skupiny Adastra Group, mezinárodní IT poradenské a konzultační firmy. Zaměřujeme se na marketingové služby, vizibilitu, performance a kampaně pro klienty v oblasti online a digitálních řešení a to včetně televizních, brandových a produktových kampaní. Naše reklamy můžete mít spojené s Equa Bank, T-Mobile, Kofola, Jupí, AstraZeneca atd.

Jaké byly vaše začátky v podnikání a co byste v dnešní době doporučili těm, kteří si chtějí také splnit své podnikatelské sny?

Agentura je na trhu více než 13 let a prošla si velmi silnou dynamikou. Z malé agentury se stala v průběhu let středně velká reklamní agentura, která dneska pracuje pro velké i menší klienty, a to napříč kontinenty a segmenty. Já působím v agentuře čtvrtým rokem.

Pro mě osobně byly a budou začátky vždy náročné. Musíte si vybudovat zákaznickou bázi, získat důvěru a stabilní klienty. Je nezbytné investovat do vztahů se zákazníky a mít jasno v tom, co a komu chcete nabízet, proč by si vás měli vybrat a v čem jste unikátní oproti konkurenci.

Současně s tím, si budujete tým, a to je další výzva. Je to dřina, ale pokud chcete podnikat, jinak to nejde. Na druhou stranu máte vše ve svých rukou a ovlivňujete to, jak a kam se jako firma vydáte a zda budete úspěšní. Je to daň za svobodu a úspěch. To se mi na tom velmi líbí. Prostě rozhodovat a mít možnost řídit svůj úspěch.

Jak na vás dopadá inflace, se kterou se Česká republika momentálně potýká?

Doba je velmi složitá. Inflace tu s námi podle prognózy bude delší dobu a my se s tím musíme naučit vyrovnat. Firmy stále více smlouvají o tom, co za své peníze dostanou a samozřejmě tlačí na cenu. Je výrazně větší tlak na efektivitu a zákaznickou péči. Současně s tím jdou ruku v ruce platy našich zaměstnanců a jejich potřeby. Udržet si současné ceny je skoro nemožné. Tedy i my musíme zdražovat naše služby, abychom si udrželi kvalitní lidi a dostupné služby.

Vztahy s obchodními partnery jsou pro byznys klíčové. Každá firma má svůj způsob, jak se je snaží udržet a podpořit. Jak k této věci přistupuje vaše firma?

U nás se držíme hesla zákazník na prvním místě. Hodně ve firmě dbáme na zákaznickou spokojenost. Pro nás je to klíčový faktor našeho úspěchu. Máme pravidlo On time, On brief, On budget. Já osobně dbám na velmi dobré vztahy se zákazníky, a když dám slovo, tak to platí. To je moje profesní hrdost.

Vzhledem k dlouhodobé nízké nezaměstnanosti v ČR se firmy neustále potýkají s nedostatkem kvalitních lidí. Trh práce je vyčerpaný, co děláte, abyste získali kvalitní nové kolegy, a udrželi spolehlivé stávající zaměstnance?

Jako všichni na trhu i my tento problém velmi silně pociťujeme. Snažíme se to řešit přes vztahy uvnitř firmy. Dáváme lidem velkou důvěru na projektech, ale současně je tím vedeme k odpovědnosti a růstu. Hodně hledáme na doporučení a rádi za to odměníme. Máme otevřenou firemní kulturu, tedy každý v týmu může svému nadřízenému sdělit, co a proč ho trápí (osobně i pracovně). Pořádáme firemní snídaně, vzděláváme se, a také dbáme na komunikaci uvnitř firmy, aby se vědělo, kam směřujeme, proč a čeho tím chceme společně dosáhnout.

Kde spatřujete největší výhody českých firem? V čem za zbytkem světa pokulháváme a co je naopak naší rozdílovou kvalitou?

Řekl bych a myslím si to dlouhodobě, že jsme národ velmi chytrých a vynalézavých lidí. Vniká zde spousta startupů, je tu hodně mladých a talentovaných lidí, kteří mají chuť posouvat společnost. Na druhou stranu se stále potkávám s klasickým českým přístupem, do všeho rýpat, závidět, nevidět věci pozitivně, a neochotu dívat se trochu více do budoucna. To nás trochu degradujeme v tom, kam se chceme jako společnost dostat. Kritizovat umíme všichni, ale vyhrnout si rukávy, být konstruktivní a prostě se do toho opřít, to ne každý zvládne.

Když potřebujete dobít „baterky“, najít novou inspiraci nebo se jen zrelaxovat a pobavit, jaký je váš recept?

Velmi rád poslouchám inspirativní podcasty napříč obory. Je dobré slyšet názory, zamýšlet se nad nimi a inspirovat se. Je totiž nezbytné vystoupit ze své profesní bubliny, komfortní zóny a zamyslet se nad tím trochu jinak. Ale nejvíc péče teď věnuji rodině, mám dvě malé děti a ty mě dokážou opravdu od srdce potěšit, a to mi vždy na konci dne zvedne náladu. A když mám prostor, snažím se alespoň trochu sportovat.

Co by každý člověk měl podle vás alespoň jednou za život udělat?

Splnit si svůj sen, ať už je jakkoliv velký. Alespoň mě to vždy naplnilo, ať už jsem se rozhodl cestovat, změnit zaměstnání atd. Prostě nebát se jít svým snům a přáním naproti.