zpět

Osobnost týdne: Martin Fořt, Vše za 50, s.r.o.

„Podnikat, vymýšlet, tvořit, pomáhat je neuvěřitelně zábavná věc. Nenechte si ji nikdy otrávit!" Říká zkušený manažer Martin Fořt, jenž se svým kolegou Michalem Štádlerem založil firmu Vše za 50, s.r.o. (levnoshop.cz), která je součástí investiční skupiny Calabar Invest.

Martin Fořt vystudoval management na Vysoké škole ekonomické v Praze a postupem jeho pestré pracovní kariéry získal zkušenosti v oblasti maloobchodu a managementu. Specialista na nákup a prodej nám odpověděl na naše otázky, které jsou spojené s růstem cen a s plány pro další rozvoj společnosti, která dělá radost lidem po celé České republice.



Firma vše za 50 s.r.o. je známá spíše pod jmenovkou „Levno“. Cílem a vizí podniku je poskytnout kvalitní produkty za skvělé ceny. Jedná se tak o nejjednodušší způsob přístupu ke každodenním produktům (textil, obuv, drogerie, hračky, domácí a kuchyňské potřeby, zahradní potřeby a doplňky).

Firma je schopná díky kontaktům po celé Evropě vykupovat skladové přebytky obchodních řetězců. Proto zboží, které není poškozené ani prošlé a nesmyslně by skončilo na skládce, firma vykoupí a prodá levněji než za doporučovanou cenu danou oficiálním prodejcem.

Jakým způsobem se vaše firma vypořádává s růstem cen a jak aktuální inflace ovlivňuje váš business?

Růst cen se samozřejmě dotýká všech firem a my nejsme výjimkou. Možná jen jsme lépe připraveni, jelikož z podstaty našeho podnikání se snažíme se zdroji, nástroji a prací našich zaměstnanců neplýtvat. Jinými slovy rádi děláme věci co nejefektivněji bez ohledu na korporátní zvyklosti. Je jasné, že cena pohonných hmot, elektřiny a plynu se dotkne výrazně i nás a to především v nadcházející zimní sezóně.

Inflace nás skrze naše zákazníky určitě ovlivní. Již nyní se projevuje větší umírněnost zákazníka při rozhodování o koupi zbytného produktu. Což je ve výsledku vlastně velmi dobře. Žijeme v unikátní době, kdy máme o proti našim předkům absolutní materiální dostatek všeho a stále chceme více. Před pár stovkami let, což je z hlediska historie Země mžik, bylo pro běžného člověka důležité sehnat jídlo a přežít. Dnes brbláme, že máme těžký život, ale obklopujeme se zbytnými věcmi, utrácíme za alkohol, cigarety a výdobytky naší doby. Bohužel toto vše bereme jako samozřejmost a v momentě, kdy máme místo piva začít pít vodu z kohoutku začínáme být nespokojení. Ve skutečnosti je i pivo zbytná věc…

 V našem podnikání vidíme, jak jsme jako společnost rozmazlená. O produkty, které nejsou podle posledních trendů, nebo jsou s lehkou povrchovou chybou, není zájem a stávají se nepotřebnými. My se snažíme našeho zákazníka přesvědčit (většinou nízkou cenou), aby jejich koupi, použití zvážil a choval se rozumně.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Mám radost z přílivu nových zákazníků. Snažím se věřit, že lidé, kteří u nás nakupují a kterých je stále více začínají chápat, že lednice, která je lehce odřená bude zmrzlinu chladit stejně jako ta neodřená!:)

Jaké máte vize a plány pro rozvoj vaší společnosti?

Momentálně jsme ve fázi expanze a otevírání nových kamenných obchodů v ČR a růstu e-commerce, což s sebou nese velké množství změn v rámci operativy, logistiky a IT. Současně otevíráme e-shop na Slovensku.

V budoucnu bychom rádi přenesli myšlenku LEVNO - neplýtvání, šetření zdroji do oblasti služeb.

Máte nějaký vzkaz ostatním podnikatelům v ČR?(motto)

Podnikat, vymýšlet, tvořit, pomáhat je neuvěřitelně zábavná věc. Nenechte si ji nikdy otrávit!

Máte ve firmě/práci nějaký rituál?

Mám skvělé partnery Michala Štádlera a Karolinu Vrkoslavovou a mám obrovské štěstí, že smýšlíme velmi podobně.

Nezvoníme na zvonce, neházíme trpaslíky na terč ani si společně neodříkáváme motivační slogany. Jsme obyčejná česká rodinná firma, která se snaží dělat smysluplný business.