Osobnost týdne: Martin Kubišta, BELVEC, spol. s r.o.
Jednatel a obchodní ředitel společnosti BELVEC, spol. s r.o. Martin Kubišta moc dobře ví, jak je v našem životě důležitá čokoláda. Hlavní oblastí podnikání společnosti BELVEC je přímý dovoz belgických prvojakostních čokoládových cukrovinek.
Martin Kubišta a manželé Andre a Ludwina z Belgie založili Belgicko-českou obchodní společnost, která dělá radost všem labužníkům na českém trhu již od roku 1994. Své cukrovinky dodávají také na slovenský trh. Od roku 2015 nabízí kompletní sortiment, včetně sezónních a akčních produktů na e-shopu chocoskyshop.cz s kamennou prodejnou v Praze.
Produkty dodávají téměř do všech potravinářských obchodních řetězců v celé České republice. Albert, Flamengo, Globus, JIP C&C, Makro C&C, Tesco Stores, Travel Free, zde všude a v mnoha dalších obchodech najdete výrobky a čokoládové cukrovinky BELVEC.
Specializují se na výrobky producentů s garantovaným belgickým původem, jenž patří řadu let k největším evropským a světovým výrobcům. Nabídku současně tvoří i belgické sušenky a výrobky mezinárodní kuchyně typu Tex Mex pocházející z Belgie nebo přírodní citrusové šťávy dovážené z Itálie.
Navíc k čokoládovému poslání se Martin Kubišta ve svém životě věnuje vedoucí funkci manažerské sportovní agentury Global Ballgames, která podporuje sportovce a mladé talenty při budování jejich kariéry. Mluví také několika cizími jazyky, jedním z nich je netradiční vlámština. My jsme si s panem Kubištou popovídali hezky česky.
Děkujeme, že jste si na nás udělal čas a odpověděl nám na naše otázky, které se týkají současné situace v podnikatelském prostředí.
Jakým způsobem se vaše firma vypořádává s růstem cen a jak aktuální inflace ovlivňuje váš business?
Obtížně, protože nejsme schopni 100% zapracovat do našich cen navyšování cen výrobků zastupovaných továren. A to především s ohledem na reálnou kupní sílu obyvatel České Republiky.
Inflace nás nutí zamýšlet se nad vlastním fungováním, možnými rezervami, hledání úsporných řešení standardních postupů (logistiky) i chodu společnosti jako takové. Pozitivní je celá tato nelehká situace v tom, že ji musíte brát opravdu vážně.
Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?
Překvapilo mne několik věcí. Jednou z nich je změna chování bankovních domů, jejich mnohem větší vstřícnost k společnostem našeho formátu. Jako jednoho z mnoha klientů Sberbank mne velmi příjemně překvapila empatie a naprostá profesionalita manažerů této banky, kteří byť sami byli objetí vniklé situace, se do poslední chvíle mnohdy nad rámec svých povinností a mimo pracovní hodiny snažili poskytovat veškeré dostupné informace o stavu věcí. Navigovali nás jakým směrem a způsobem je zapotřebí jednat, když ČNB mlžila a chovala se dle mne neadekvátně.
Jaké máte vize a plány pro rozvoj vaší společnosti?
V současné době jsou moje plány jednoduché. PŘEŽÍT! Přežít toto obtížné období bez propouštění a nějakých závažnějších ztrát. Co se rozvoje týká, hledáme strategického partnera pro realizaci některých plánů, které vyžadují větší investice. Díky vysokému kreditu, který máme u zahraničních společností, máme možnosti zastupovat významné světové výrobce, kteří ale vyžadují lepší servis. Plánujeme tedy rozvoj v naší logistice. Dále potřebujeme zlepšit dynamiku prezentace dovážených značek na trhu. Na to se v těchto obdobích zaměřujeme a tímto směrem se budeme rozvíjet.
Máte nějaký vzkaz ostatním podnikatelům v ČR? (motto)
Vzkaz asi nemám. Každý ví, že musí riskovat i v této době, ale jen to co unese a dokáže překonat. Žijeme v neklidné a bouřlivé době a tak bych asi Všem přál:„Dobrý vítr do plachet!„ Je důležité vyplout, ale stejně tak je důležité se vrátit zpátky! Jsou i jiné hodnoty nežli zisk.
Máte ve firmě/práci nějaký rituál?
Rituál nemám, mám optimistický přístup ke všemu, nemračím se! Snažím se užívat života. Protože život je KRÁSNÝ, ale krátký!!