Osobnost týdne: Milan Soukup, Drakkaria
Milan Soukup byl od mala fanouškem historických mečů, šperků a kostýmů, jenž svůj koníček přetvořil v úspěšný business. Business, který dělá radost doslova po celém světě. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou a v roce 2005 spolu se svým kamarádem Miroslavem Dobrým založili známou firmu Drakkaria a postupně se vypracovali na vrchol svého řemesla. V roce 2011 na Rašínově nábřeží v Praze otevřeli svůj kamenný obchod. Firma disponuje mimo jiné i vlastní kovárnou a šperkařskou výrobou.
Drakkaria je česká firma, založena v roce 2005, která se zabývá výrobou a prodejem řemeslných výrobků inspirovaných historií. Od samého počátku se orientuje na zahraniční trhy pro B2B i B2C segmenty. Kombinací různých řemesel a tradičních i moderních výrobních postupů vznikají originální výrobky, jako jsou šperky, repliky chladných zbraní, kované nebo brašnářské výrobky, které se objevily i ve filmové nebo seriálové produkci jako je Zaklínač nebo Vikingové.
Jakým způsobem se vaše firma vypořádává s růstem cen a jak aktuální inflace ovlivňuje váš business?
Jako převážně výrobní firma řešíme nejvíce cenu surovin a energií. V rámci obchodní spolupráce někteří dodavatelé přestali držet platné ceníky a každou objednávku naceňují jednotlivě, což nám komplikuje řízení marže.
Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?
Aktivně jsme se zapojili do podpory ukrajinských obyvatel postižených válkou, hmotnou pomocí i finanční. Příjemně nás překvapila míra solidarity ostatních podnikatelů i běžných občanů.
Jaké máte vize a plány pro rozvoj vaší společnosti?
Naše společnost vznikla s vizí vyrábět kvalitní řemeslné výrobky s historickou tematikou a připomenout tak silnou českou tradici v tomto odvětví zahraničním zákazníkům.
Máte nějaký vzkaz ostatním podnikatelům v ČR? (motto)
Nevzdávejte se a inovujte.
Máte ve firmě/práci nějaký rituál?
Nemáme vyloženě rituál, ale když je hezké počasí, tak rádi vedeme jednání venku na vzduchu na firemní zahradě.