zpět

Osobnost týdne: Milan Soukup, Drakkaria

Milan Soukup byl od mala fanouškem historických mečů, šperků a kostýmů, jenž svůj koníček přetvořil v úspěšný business. Business, který dělá radost doslova po celém světě. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou a v roce 2005 spolu se svým kamarádem Miroslavem Dobrým založili známou firmu Drakkaria a postupně se vypracovali na vrchol svého řemesla. V roce 2011 na Rašínově nábřeží v Praze otevřeli svůj kamenný obchod. Firma disponuje mimo jiné i vlastní kovárnou a šperkařskou výrobou.

Drakkaria je česká firma, založena v roce 2005, která se zabývá výrobou a prodejem řemeslných výrobků inspirovaných historií. Od samého počátku se orientuje na zahraniční trhy pro B2B i B2C segmenty. Kombinací různých řemesel a tradičních i moderních výrobních postupů vznikají originální výrobky, jako jsou šperky, repliky chladných zbraní, kované nebo brašnářské výrobky, které se objevily i ve filmové nebo seriálové produkci jako je Zaklínač nebo Vikingové.

Jakým způsobem se vaše firma vypořádává s růstem cen a jak aktuální inflace ovlivňuje váš business?

Jako převážně výrobní firma řešíme nejvíce cenu surovin a energií. V rámci obchodní spolupráce někteří dodavatelé přestali držet platné ceníky a každou objednávku naceňují jednotlivě, což nám komplikuje řízení marže.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Aktivně jsme se zapojili do podpory ukrajinských obyvatel postižených válkou, hmotnou pomocí i finanční. Příjemně nás překvapila míra solidarity ostatních podnikatelů i běžných občanů.

Jaké máte vize a plány pro rozvoj vaší společnosti?

Naše společnost vznikla s vizí vyrábět kvalitní řemeslné výrobky s historickou tematikou a připomenout tak silnou českou tradici v tomto odvětví zahraničním zákazníkům.

Máte nějaký vzkaz ostatním podnikatelům v ČR? (motto)

Nevzdávejte se a inovujte.

Máte ve firmě/práci nějaký rituál?

Nemáme vyloženě rituál, ale když je hezké počasí, tak rádi vedeme jednání venku na vzduchu na firemní zahradě.