zpět

Osobnost týdne: Hana Břenková, ateliér DECOR CONCEPT

„Lásku k textilu a interiéru mám v sobě od dětství“, říká Hana Břenková, zakladatelka dekoratérského ateliéru DECOR CONCEPT.

Hana Břenková si splnila svůj sen, vystudovala dvouleté rekvalifikační studium interiérového designu a poté založila vlastní dekoratérské studio. Díky svým mnohaletým zkušenostem dokáže proměnit fádní prostory v útulné, zajímavé a luxusní interiéry.

Dekoratérský ateliér DECOR CONCEPT dodává zakázkově vyráběné okenní dekorace a stínění oken, moderní čalounické látky, tapety a kusové koberce.

Jaké byly vaše začátky v podnikání a co byste v dnešní době doporučila těm, kteří si chtějí také splnit své podnikatelské sny?

Po mnoha letech v korporátním prostředí jsem se rozhodla změnit svoji životní dráhu a rekvalifikovala jsem se v oboru interiérový design. Postupem času jsem se specializovala na dekorování interiérů. Tento obor mi byl nejbližší nejen proto, že jsem absolventkou textilní fakulty, ale také proto, že se u nás doma hodně šilo. Dědeček byl krejčí, babička byla švadlena a maminka pracovala v textilní továrně. Odmalička jsem se tedy pohybovala mezi látkami a sama jsem se také brzy naučila šít vlastní oblečení.

Dělá vaše firma nějaké kroky proto, aby rok 2023 zvládla bez dopadů recese?

Tento rok pociťuji odliv drobných koncových zákazníků, kteří odkládají renovace sedacího nábytku a tím i nákupy čalounických látek. Proto se snažím rozvíjet projekty vybavování bytů, domů a veřejných prostor okenními dekoracemi, jako jsou záclony, závěsy a textilní rolety na míru. V této oblasti spolupracuji s architekty, designéry nebo výrobci nábytku na míru. Tato strategie přináší své ovoce a zatím se zdá, že rok 2023 bude úspěšným rokem.

Jaký je váš osobní názor na přijetí eura? Měla by ho ČR přijmout?

Vzhledem k tomu, že většinu materiálů dovážím ze zemí Evropské Unie, uvítala bych přijetí EUR.

Jak se díváte na oblast Green dealu v kontextu světové dění, ČR a vaší společnosti?

Problematika životního prostředí je pro textilní průmysl velmi palčivá. Textilní průmysl je významným znečišťovatelem ať už se jedná o vypouštěné chemikálie, spotřebu vody nebo nadbytečný odpad. Proto je významným trendem poslední doby recyklace textilního odpadu a jeho opětovné použití pro výrobu nových produktů. Takové produkty také nabízím, ať už jde o potahové nebo dekorační látky z recyklovaného polyesteru nebo vlny.

Nákup potahové látky nebo stínění oken je dlouhodobá investice, která slouží mnoho let. Objednává se přesné množství látky potřebné pro výrobu, nadměrný odpad se tedy nevytváří. Výrobou na míru nebo renovací v ČR dávám práci místním pracovníkům.

Kde spatřujete největší výhody českých firem? V čem za zbytkem světa pokulháváme a co je naopak naší rozdílovou kvalitou?

S transformací české ekonomiky po roce 1989 došlo ke značnému útlumu dříve velice rozvinuté textilní výroby. Na trhu zůstaly pouze firmy, které byly schopny vytvářet přidanou hodnotu – typicky výrobci technických tkanin. Moderní designové látky tak dnes dovážím z Velké Británie, Španělska, Řecka nebo z Německa. Důvody tohoto stavu mohou být různé, nicméně se ukazuje jako klíčové pro úspěch nejen v textilním průmyslu mít kvalitní designérský tým a management s jasnou vizí.

Jaká země je pro vás nejdůležitějším obchodním partnerem a jaké máte nyní v hledáčku pro expanzi?

Nejvíce dovozů textilních materiálů realizuji z Velké Británie, dále následuje Španělsko, Řecko, Polsko a Německo. Část doplňkového sortimentu (garnýže, rolety) nakupuji od českých výrobců.

Co vás v poslední době ve vašem podnikání pozitivně překvapilo?

Vždy mě překvapuje, jak pozitivně textilie a tapety promění interiér.

Mám radost ze spokojených zákazníků, kteří si třeba ani neuměli takovou proměnu představit, váhali a nakonec jsou z výsledku nadšení.

Když potřebujete dobít „baterky“, najít novou inspiraci nebo se jen zrelaxovat a pobavit, jaký je váš recept?

Mám ráda přírodu. Nejvíce se zrelaxuji a „vypnu“ na golfu, ale stačí i vycházka do hor nebo do lesa na houby. Také jsem pravidelným divadelním návštěvníkem.