Spotřebitelská důvěra mírně roste
Spotřebitelská důvěra za září konečně vzrostla na 97,9b. Roste i důvěra podnikatelů. Celkový obrázek se však zásadně nemění.
Nejpozitivnější je výsledek důvěry domácností, tedy spotřebitelů. Ta po čtyřech měsících poklesu podruhé v řadě mírně vzrostla o 0,6b. na 97,9b. Podíl domácností, které hodnotí dnešní dobu jako nepříznivou pro nákupy zboží dlouhodobé spotřeby, mírně klesl a tím dobré zprávy končí. Podíl těch, kteří svou finanční situaci v následujícím roce vidí jako horší se prakticky nezměnil.
Dokud domácnosti nezačnou věřit, že se situace obrátí a ony si budou moci dovolit více, spotřebitelská poptávka a tím pádem jejich útraty budou dál spíše klesat.
Přestože je česká nezaměstnanost velmi nízká, lidé se bojí opustit práci i když by pravděpodobně našli rychle novou. To způsobuje značné problémy firmám a dělá to trh práce neflexibilním.