Spotřebitelská důvěra v Německu roste
Indikátor spotřebitelské důvěry agentury GfK se v Německu pro květen zvýšil na -24,2 z mírně revidované hodnoty -27,3 v předchozím měsíci, zatímco trh předpovídal -25,9.
Aktuálně se jedná o nejvyšší hodnotu za poslední dva roky, přičemž očekávání ohledně příjmů spotřebitelů se vyšplhala na nejvyšší hodnotu od ledna 2022 (10,7 oproti -1,5 v dubnu). Rovněž došlo k nárůstu jak očekávaných ekonomických vyhlídek (0,7 vs. -3,1), tak "sklonu k nákupu" (-12,6 vs. -15,3). Současně je ale třeba říct, že sklon k úsporám setrval na velmi vysoké úrovni (14,9 vs. 12,4).
Kladných hodnot dosahovala spotřebitelská důvěra u našich západních sousedů naposledy v dubnu 2020. Vzhledem ke stále přetrvávajícím obavám minimálně části německý spotřebitelů nečekáme, že bychom se v nejbližších měsících měli kladných hodnot důvěry opět dočkat.